Langzaam richting huis, vrijdag 21 juli

22 juli 2017

Polen, Krakau - Slowakije, Dobra Luka   265 km

Het bleef lang onrustig op deze camperplaats bij de camperdealer, dus iets later in de benen vandaag. Uiteraard voor vertrek de nieuwe campers in de showroom bekeken. Gelukkig blijven wij van mening dat wij de beste hebben. Het zonnetje schijnt vanmorgen niet. Met bewolkt weer rijden we om 10.00 uur weer een stuk zuidwaarts, naar Slowakije. Na 40 km komen we in een file die zeker langer dan een uur duurt. Er wordt een nieuwe autoweg gebouwd, wat ons geen overbodige luxe lijkt. Inmiddels regent het niet een klein beetje, maar komt het met bakken uit de hemel neer. Om 12.00 uur gaan we aan de koffie, buiten is het nat, 18 graadjes en het onweert. We rijden verder naar de grens en het klaart langzaam op. Nee, sterker, het tij keert zich, de zon gaat schijnen en om 4 uur in de middag is het 27 graadjes. Een giga grote Lidl wordt nog door ons bezocht voor het nodige natje en droogje. Voor we naar de camping gaan rijden we langs Banska-Bystrica in de hoge Tatra. Rond 1985 waren wij daar met Co, Wim + kids en onze Oost-Duitse vrienden. Mooi glas kochten wij toen, wat nog steeds bij ons in de kast staat. Banska heeft een gezellig centrum, maar er is geen winkel met glaswerk te vinden. Jammer dan. Doorrijden dan maar. Er zijn hier weinig camperplaatsen, dus zoeken we een camping op waar, als het bevalt, we twee dagen blijven. De TomTom stuurt ons weer over smalle weggetjes vol met gaten. De omgeving is heuvelachtig met bossen en landerijen. De camping waar we staan heeft een sfeer van Frankrijk waar we eens met familie stonden. Mooi uitzicht, maar geen reus aan de horizon te zien, zoals daar.

1. Louwra:
    22 juli 2017
    Leuk dat je de Franse camping nog niet vergeten bent.
    Goeie herinneringen. Fijn om je verhalen te lezen. We gaan ze straks zeker missen.