Een reisdag, woensdag 27 juni 2018

28 juni 2018

Italië, Rome - San Marino, San Marino stad.    357 km

We doen het rustig aan vanmorgen. Ik schrijf eerst een berichtje aan een van onze grootste Nederlands voetbal fans in onze Alpenferienpark jaren, die tijdens haar vakantie is opgenomen in een ziekenhuis en daar noodgedwongen is geopereerd. We hopen op een totaal herstel. Joke, toi toi! Bij ons vertrek willen we nog even de watertank bijvullen, omdat dit waarschijnlijk de eerste 2 dagen niet gaat. Het gaat echter niet zonder slag of stoot. Of het wel echt alleen om drinkwater gaat, anders liever niet, is de reactie van de receptie juf. Met pijn en moeite mag ik dan 30 liter drinkwater bijvullen. De weg noordwaarts  gaat over de gebruikelijke slechte wegen, alhoewel hoe noordelijker, hoe minder slecht. Wat ook goed op valt is de totale verandering in netheid. Bij Rome ligt nog  veel vuil langs de wegen, hier rondom San Marino ziet alles er ordelijk en netjes uit, zoals we dat in die Heimat gewent zijn. Vlak bij San Marino stuurt Truus ons over een bijna onmogelijk weggetje waar we tussen betonnen staanders moeten rijden met een breedte van 2.10 meter. Dan blijft er dus weinig over. Wij blij dat we een buscamper hebben, anders hadden we een stuk terug gemoeten. In San Marino staan we op een rustige camperplaats, voor het centrum, waar we morgen met de kabelbaan naar toe gaan.

1. Aad en Joke de Gans:
    28 juni 2018