Shkodër, woensdag 23 mei 2018

23 mei 2018

Albanië, Shkodër

We willen de boel een beetje verkennen hier vandaag. Doch de eerste prioriteit ligt eerst bij de was. Er is hier namelijk iets wat op een wasmachine lijkt, maar er zit een groot slot op. Eerst betalen en dan gaat het slot eraf. Het is warm en het waait flink, also goed weer om een wasje te drogen. Daarna gaan de wandelschoenen aan en zoeken we het centrum van Shkodër, wat we niet vinden. We lopen door een zigeuner bewoond deel van de stad. Wat een klerezooi en vies! Nog geen 300 meter verder staat een prachtig restaurant. Een lichte druk op de anus doet ons besluiten aldaar een drankje te bestellen. We hebben geen euries voor Lek’s gewisseld, maar met euries betalen is geen probleem. Een lekker biertje en tonic water voor 2 euro. Uit schaamte geef ik er 3. Slaat natuurlijk nergens op, maar toch. Opeens zien we de lucht donker worden en we denken aan onze schone lakens die buiten hangen te drogen. Zo snel als mijn heupen willen, lopen we naar de camping terug. An wint het qua snelheid en heeft het meeste al afgehaald als ik bij de camper kom. De eerste grote druppels dalen op ons neer, licht flitsen volgen en hagelsteentjes maken het feest compleet. Na 2 uur gaat harde regen over in motregen en is de camping inmiddels één groot zwembad. Na een paar leesuurtjes bezoeken we het restaurant van de camping. Een groot donker gebouw met moeilijk zittende stoelen. Ik lees vanmiddag in de Reader’s Digest hoe gezond vis wel niet is, dus eten we vis vanavond. Grote garnalen vooraf en zeebaars daarna. Normaal niet mijn eerste keus, maar het is best prima.