Waterbus

19 mei 2017

Deze één daagse reisdag gaan we met de Donuts vriendenclub, met de waterbus van Krimpen naar Dordrecht. Een prachtig tochtje van drie kwartier over het water. We zijn goed voorbereid met een voldoende opgeladen ov-chipkaart. We treffen het echt met het weer. 18 graadjes, droog en af en toe een streep zon. Wat is Dordrecht een leuk stadje. Al die kleine winkeltjes met mooie, oude, moderne en ouderwetse troep, fantastisch! We lunchen in een Feijenoord café, dat kan dus ook niet stuk. Een echte kwekkenboom kroket voor mij en een broodje gezond voor An. De grote kerk biedt een uitdaging om de toren te beklimmen, wat also geschied. Na ongeveer 275 traptreden is de klus geklaard en sta je boven en geniet je van een geweldig uitzicht. Helaas geldt dit voor slechts drie Donutsen. De rest zwaait enthousiast naar boven. Het boot tochtje retour was weer even mooi. Ja, zo mooi dat twee blonde Donutsen vergeten uit te stappen en een extra tochtje maken. Na hereniging in eettentje Otto Hahn, sluiten we met gevulde maag een geslaagde Donutsdag af en rijden terug naar Breda.

1. Lia en Willem:
    19 mei 2017