Aan zee, camping Maemer, vrijdag 25 mei 2018

25 mei 2018

Albanië, Durrës camping Maemer.

We staan vandaag te mooi om verder te trekken en het weer werkt daar ook aan mee. Er staat wel een aardig briesje, maar dat hoort aan zee. Als je zo in Domburg zou kunnen staan, ging ik er nooit meer weg. De camping is voor 80% gevuld met campers. Het valt ons op dat er relatief veel Oostenrijkers in de Balkan onderweg zijn. Nooit eerder in het buitenland zo veel van die bergbewoners gezien. Het Wifi verhaal op deze camping werkt van geen kant. Het staat groots aangegeven hoe in te loggen, echter zonder enig resultaat. Hoe weet ik niet, maar bij de camper heb ik een beetje bereik van iemand hier in de buurt. Geen idee van wie, maar het functioneert. Aan het strand liggen een soort van golfbrekers of pierbouwsels in zee, die gemaakt zijn van de bunkers van Enver Hoxha. De paranoïde geworden leider van Albanië heeft tussen 1967 en 1985 maar liefst 700.000 bunkers laten bouwen in het land. Dit kostte het land 2x zo veel als de Maginotlinie destijds in Frankrijk en bleek also net zo nutteloos. Per km2 staan er nog steeds 24 van die betonnen koepelvormige geschutsputjes. Hier in de buurt hebben ze er dus een recycling als pierbouwsel voor bedacht. In de middag, zo wij meest tussen 14 en 15 uur gewoon zijn warm te eten, een paar lekkere stukjes vlees gegrild. Met doppertjes en Aziatische instant Nudeln smerig lekker. Na een duik in zee, haartjes knippen, douchen, koffie drinken, langs het strand wandelen, fruit kopen van de groenteboer die voorbij komt met de kruiwagen, nieuws lezen, afwassen, en opruimen, kijken we weer terug op een super geslaagde reisdag, waarin niet werd gereisd.

1. Janny de Winter:
    27 mei 2018
    Ook fijn om een dag niet te reizen en te genieten van de mooie plek waar jullie staan!😄🙋🏼