Nog een keer vis eten

18 november 2023 - Langebaan, Zuid-Afrika

Zaterdag 18 november 2023.        Nog een keer vis eten

Dag 43.   LambertsBay, Zuid Afrika - Langebaan, Zuid Afrika.   175 km.     Totaal: 8312 km.

Vanmorgen fris, vanmiddag met 24 graadjes prima. Wel veel wind

We naderen Kaapstad, de laatste Highlight van deze reis. Vandaag rijden we langs de kust zuidwaarts langs vele parken met vakantiehuizen. Rijdend door zo‘n park, daar waar dat mogelijk is, omdat er vaak een hek om staat, valt het op dat vrijwel alles leeg staat. Er wordt wel nog veel gebouwd. Ruimte genoeg hier. Alles ziet er smetteloos wit uit. We vinden rond 12.00 uur een restaurant aan zee waar we Annie‘s kofffietijd vieren en voelen ons even in een strandtent dat Zandvoort niet zou misstaan en eten er een bordje inktvis met chips, zoals frietjes hier heten. Buitengewoon lekker! Ja, smerig lekker. Veel gezinnen met kinderen drinken en eten hier en vieren hun vrije zaterdag. Weer In Afrika terug, verder rijdend, bezoeken we geen aangegeven routeboek punten meer, maar rijden naar de camping, ook aan zee. Daar staan we prachtig met de zee voor onze neus. Heerlijk dat geluid van de golven. Het is een grotere camping waar we weer caravans en tenten zien. Om 18.00 uur hebben we een groepsetentje in een soort oerige strandtent, waar we alweer aan de vis gaan en lopen er langs het strand wandelend naar toe. We zitten half buiten op oude houten bielzen met allerlei vis netten en vissers materialen om ons heen en krijgen een 10 gangen menu in buffet vorm, met zo goed als enkel vis. Vraag me niet wat het allemaal is. Tijdens de avond wordt er door An (met Simone) nog gedanst als we bezocht worden door de muzikant van vanavond. De laatste ronde is het summum voor een viseter, een halve doorgesneden grote kreeft. Het is allemaal hartstikke lekker, maar voorlopig is het vis eten voor mij genoeg. Ik wil wel weer een aardappel met groente. We gaan het zien. Morgen zijn we aan de rand van Kaapstad waar we drie dagen blijven.

1. Louwra:
    20 november 2023