Daagje camping, maandag 19 juni

Litouwen, Rudiskus

Bijna alle mede NKC reisgenoten hebben een fietsdaagje met de camping chef. Hij laat zien hoe mensen die in de TV serie "Max Maakt Mogelijk" nog in erbarmelijke situaties zaten, nu veel beter gehuisvest en verzorgt worden. Wij hebben geen fiets mee en vinden het prima een daagje niets te doen. We hopen dat het weer een beetje meewerkt, waar het helaas niet naar uitziet. We doen een wasje, stofzuigen, toiletje schoonmaken, water bijvullen, grijs water afvoeren en zitten heerlijk buiten in een zonnetje. Het weer wordt beter, we hebben nu af en toe een zonnetje en het is rond 20 graadjes. Om half drie komt de groep weer thuis. Had best wat langer mogen duren. Om  5 uur is er een groepsborrel. Allemaal in een kring. De Reiseleiter houdt bij Hans en ondergetekende een praatje over Litouwse kwesties, het hoe en waarom en waar naar toe. In Litouwen wonen veel Polen (Litouwen was vroeger deels Pools), wat nogal wat spanningen met zich mee brengt. Om half acht is de wijn op, dus groepsborrel voorbij. We eten kip met doppertjes en peen.

1. Janny de Winter:
    Leuk verhaal!
  2. Jack & Bea:
    20 juni 2017
    Mooie verhalen GJ, we krijgen zo mooi een indruk van de plekken die jullie bezoeken. Wij zijn sinds zondagmiddag in Alpenferienpark. Man, wat is het warm, maar wel weer heel erg fijn. We missen jullie!