Nog een dag op Zee, dinsdag 6 juni

7 juni 2017

Ook vandaag mogen we wat later ontbijten. Het programma voor vandaag biedt vele mogelijkheden. Wij gaan om 11 uur naar de lezing: De Geschiedenis van de Fabergé Familie & de St. Petersburg Collectie. Een zeer interessant verhaal en goed gebracht in geschiedenis perspectief. Ik maak later foto's van een aantal beroemde eieren die hier voor een paar dollar worden aangeboden. Lia en Willem zijn bij de brunch voor de ster houders. Wij moeten onze eerste ster nog verdienen. Later bezoeken we de magie workshop. Leuk om te zien hoe we belazerd worden, soms kinderlijk eenvoudig. Het weer is veel beter geworden. We kunnen buiten met minder laagjes toe. Het is rond 14 graadjes en de zee is kalm. We lezen een boek, het moet niet gezapiger worden. Het is nog een keer gala avond, dus hijsen we ons in de nette kleding. Een Amerikaanse weet zeker dat mijn Oostenrijks colbert uit Portugal komt. Ik probeer het uit te leggen. Zonder resultaat. Tante Ger is ook weer van de partij. Een oudere, alleen staande, wat streng kijkende vrouw. Keurig gekleed iedere avond. Vanaf avond één zit ze in het restaurant in mijn gezichtsveld en noem ik haar tante Ger. Ik spreek haar maar niet aan. Misschien is ze ook maatschappelijk werkster geweest, dat lijkt mij zo. Het vier gangen menu is spectaculair, kreeft met biefstuk voor An, een eendenbout voor mij met de nodige toebehoor. Het tweede wijn arangement is gisteren reeds van start gegaan. De avond show van de Rotterdam Entertainers om 8.00pm is zo goed, dat we het om 10.00pm nog een keer over doen. Morgen vroeg liggen we in Geiranger, in een van de mooiste fjorden van Noorwegen. We gaan dan we even aan land.

1. Wim:
    7 juni 2017
    Ik lees dagelijks jullie wederwaardigheden en volg dus jullie reis. Leuk en prettig om te lezen.
  2. H & P:
    7 juni 2017
    Leuk om jullie te volgen. Jullie hebben het er maar druk mee. Goede terugreis gewenst met nog een paar stops. Groeten, natuurlijk ook aan Willem en Lia.
  3. Martin:
    8 juni 2017
    Mooi zo, leuk om jullie verslagen te lezen! Je had schrijver moeten worden, leuk om er een boek over uit te brengen . We zitten inmiddels weer op de camping en alles is paletti. Veel snoeiwerk We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag!
  4. Louwra:
    9 juni 2017
    Wij hebben je verhaal weer met plezier gelezen. Dit hebben we gedaan op jullie balkon in de zon. Heerlijk weer hier te zijn.