Op zee, maandag 5 juni

7 juni 2017

We mogen vandaag een beetje uitslapen. Om half negen gaat de wekker. Geloof het of niet, om 12.00 uur zat deze jongen weer in de bioscoop. Aan boord wordt veel georganiseerd, maar de "Baggo Bean Bag Werp Competitie ", de lezing " Modder Verlossing voor Opgezwollen Enkels & Vocht Ophouding" en de "Moderne Meesters Kunst Veiling", om maar een paar activiteiten van vanmiddag te noemen, zijn niet helemaal ons ding. Daarom vanmiddag een wandeling over dek 3. Vier x het schip rond. Zo kom je weer aan je noodzakelijke beweging. Het is niet meer zo snijdend koud. Op ons noordelijkste punt was het niet warmer dan 4 graden. En dan met een stevige wind, krijg je bepaald geen zomers gevoel. Dan is het heerlijk 's avonds in een warm bad te liggen. Jawel, wij hebben een ligbad in onze hut. Met een lengte van 1.05 m krijg ik alleen onmogelijk mijn knieën onder water. Noch in zit stand noch in lig stand lukt dat. Vanuit ligstand uit het bad is ook een hele toer, vanwege de waterverplaatsing uit het bad. Kortom, we zijn er blij mee, maar het vraagt enige vaardigheid. De rest van de hut is netjes en knus. Een beetje als in de camper, je kunt elkaar moeilijk passeren. Super zijn zeker de hut stewards. In de camper wordt ons bed niet opgemaakt en alles iedere dag schoongemaakt. Hier wel! Vanavond genieten we aan ons privé tafeltje in het restaurant alweer van ons diner. We hebben echt een van de beste plaatsen in het restaurant, direct aan het raam op dek vijf. Na de Stevie B Show is de Indonesian Crew Show om 11 uur vanavond, die druk bezocht wordt en zeer de moeite waard. Om precies 24.00 uur gaat de zon onder en geeft een prachtig zicht. Dat zal voor ons niet snel weer te zien zijn op dit tijdstip.