Geiranger, woensdag 7 juni

10 juni 2017

Vanmorgen gaan we tenderen. Geiranger heeft geen aanlegsteiger, dus worden we per 65 passagiers in een life boat naar de wal gebracht. Dit verloopt soepel. Wel is er erg veel wind, wat het nog leuker maakt. In Geiranger lopen alleen toeristen in toeristen shops in toeristen tenue. Er zijn 200 inwoners. In het seizoen van mei tot oktober komen 200 cruise schepen en bezoeken 800.000 tot 1.000.000 toeristen Geiranger. Er is ook een grote camping met meer dan 150 campers en een paar caravans. Hier moet je dus gewoon geweest zijn. De omgeving is buitengewoon mooi. Het natuurschoon doet je pupillen zeer. We lopen alweer een trap op voor een schitterende waterval en proberen het op de foto vast te leggen. Vandaar hebben we prachtig uitzicht op de fjord, waar inmiddels drie cruiseschepen liggen. WiFi gaat helaas slecht aan de wal. Foto's doen we een andere keer, drie dagverslagen gaan wel het net op. Rond 15.00 uur zijn we terug op ons schip en om 16.30 uur gaan de trossen los en varen we in een van de mooiste fjorden van Noorwegen met veel watervallen. Vanavond luisteren we naar pianomuziek en gaan nog een keer naar de bios. Nu kan het nog. Iets voor half 12 gaat de zon onder en om 12 uur is het weer echt donker voor een paar uur.