Eerste dag solo, dinsdag 18 juli

18 juli 2017

Polen, Gizycko - Polen, Lipce Reymontowscie   358 km

Bij het ten ruste gaan rond 24.00 uur nog even de camperplaats App van de NKC gebruiken om de coördinaten voor vandaag in te toetsen. Dat was jammer dan, want precies vandaag loopt het abonnement af! Also geen App meer. Nog even de chef en adjudant gevraagd vanmorgen vroeg. Die komen er dus ook niet uit. Het heeft met onze postcode te maken, wat niet geaccepteerd wordt door de NKC computer, vermoed ik. Een kaartje van de chef waar het tel. nummer van kantoor NKC op staat moet uitkomst gaan brengen. "Je moet het nu zelf doen", sprak de adjudant. Aldus geschiede. Getrouw als we zijn vertrekken we stipt om 9.00 uur. De draaibrug mogen we niet over. Alleen personen auto's zijn toegestaan. In het stadje hadden we een Lidl waargenomen, het brood is op, dus bij gebrek aan Kandolf zoeken we de Lidl. Dat zoeken blijft bij zoeken, want we vinden de winkel niet meer. Dan maar doorrijden richting het zuiden, richting Warschau. De wegen zijn erg wisselend. Van super mooie nieuwe asfalt wegen tot smalle 30x beplakte stukken asfaltweg, gelijk een kinderkopjes weg van 100 jaar terug. Het landschap wisselt van bos naar landbouwgebieden. Op die laatste zie je veel mensen in het veld werken. Het doet mij denken aan de asperge stekers, die ook veel uit Polen komen. Ook zien we velden vol met aalbessen-, zwarte bessen- en kruisbessenstruiken. Een arbeid intensief gedoetje. Na 130 km, bij een grotere plaats, zien we een bord Lidl. Wij er heen natuurlijk. Staan we daar, komen de Friese NKC teamgenoten aanrijden en ook boodschappen doen. We raken ze nog niet zo makkelijk kwijt die groepsgenoten. Na een praatje pot vind ik het welletjes, we moeten nog een heel eind rijden, opper ik. Het werkt. Tijdens de koffie pauze bel ik het NKC kantoor in Nederland. De vriendelijke telefoniste helpt mij snel uit de brand. AT9633 intoetsen en het komt goed en het gaat ook goed. Nu kunnen we onze gratis camping App volop gebruiken. De temperatuur verandert ook vandaag. Na 300 km zuidelijk te hebben gereden is het minstens 5 graadjes warmer, also 25 graadjes in de schaduw. Hiep hooi! Na een tijdje goede wegen gaat het over naar het kinderkopjes niveau. Nog 50 km en dan is de boerencamping daar. Een schitterend terrein met fruitbomen. We staan, alleen, achteraan tegen een groot veld waar haver groeit. De voorzieningen zijn goed op orde. We hebben op alle campings tijdens deze reis goed warm water gehad. Dat is toch ook wel het noemen waard. We genieten van de namiddag zon, met een wijntje en een droog semmeltje van die groot grutter. Heerlijk!

1. Jeroen en Sandra:
    18 juli 2017
    Gaan de verhalen missen straks.
    Was een meer dan prettige onderbreking van het alledaagse.

Groet en tot gauw.

Sandra & Jeroen
  2. Ger Timmer:
    19 juli 2017
    Heel leuk om al die plekken te zien die we kennen, goede terugreis, genoten van je reisverslagen! Tot snel! Ger en Evelyne