Laatste NKC dag, maandag 17 juli

17 juli 2017

Polen, Gizycko

Zo mooi als het gisteren was, worden we vanmorgen helaas wakker in een bewolkte wereld. Vannacht heeft het geregend en dat gaat vanmorgen met motregen verder. De mooie camping waar we staan heeft geen WiFi maar het hotel hiernaast wel en zonder code. Voor een goed bereik moet je er een stukje naar toe lopen en op de koop toe nemen dat je lekgeprikt wordt door muggen. Zo ging gisteravond de blog toch nog de deur uit. De dag duurde gister een uur langer omdat de klok een uur werd teruggezet. Wordt je dus mooi om zes uur wakker. De ingebouwde wekker moet zich weer aanpassen. Door de regen doen we nuttig werk zoals stofzuigen, haren wassen, campertje opruimen en koffie drinken. Om een uur of een met Hans en Nek het stadje ingelopen en een terrasje gepikt. De regen heeft plaatsgemaakt voor een wisselend zonnige middag, temperatuur 19 graadjes. Het spoor loopt vlak achter de camping en alle spoorwegovergangen zijn zonder enige beveiliging, also geeft het treintje een flink geluid om iedereen te waarschuwen. De eerste trein komt pas om 6 uur, dus geen probleem. Om 18.40 uur moeten we ons melden voor de groepsfoto. Deze foto wordt door de adjudant met de drone gemaakt. Een waanzinnig leuk stuk speelgoed, wat natuurlijk ook foto's kan maken. Het resultaat wordt opgestuurd naar ons e-mail adres. Hierna gaan we naar het hotel hier voor het afscheidsdiner. Een prima gebeuren met een aantal toespraakjes zoals het hoort. Er hebben zich geen vervelende dingen voorgedaan de afgelopen weken. Also eind goed al goed! Tot slot volgt het definitieve afscheid op NKC wijze. Allemaal op een rijtje en elkaar groeten. Zo zijn we morgen vrij te gaan wanneer we willen. Tot slot ontdekt An dat een van de gasten een vriendin is van een oud medewerkster bij Verhoeven Contactlenzen. De wereld blijft klein. Ik deel natuurlijk kaartjes uit van de camping en onszelf. Je weet maar nooit wat dat oplevert met deze veel reizende lieden.

1. Louwra:
    18 juli 2017
    Eind goed al goed
    We hebben genoten van je verhalen zo zijn we een beetje met jullie mee op reis geweest. Fantastisch
    Goede thuis reis nog lekker genieten
  2. Ab en Trudy La Croix:
    18 juli 2017
    We hebben je relaas gevolgd en waanden ons soms weer in de Baltische Staten.
    Ook wij hebben onze reis van enige jaren geleden als positief ervaren.
    We wensen jullie een goede en behouden terugreis en hopen jullie te zijner tijd weer ergens te treffen, waar en wanneer dan ook.

Groeten,

Ab en Trudy.
  3. Lia en Willem:
    21 juli 2017
    Met veel plezier hebben we jullie via de reisverslagen kunnen volgen, mooie vakantie is dit geweest. Tot ziens........