Daar gaat tie weer, zondag 11 juni

NL, Breda - D, Melsungen   405 km

Nog een wasje, koelkast leeg, andere vol, te veel kleren, telefoon van lieve mensen die ons alle goeds wensen op onze vervolgtoer. En zo wordt het 12 uur: vertrek. Bij de Makro tanken, want ja dat loont. "Heb ik de strijkbout bij Ivo nu uitgezet?", vraagt An. Er is maar één oplossing: terug. Natuurlijk was de strijkbout uit, maar dat kunnen we nu uit het hoofd deleten. Voor de grens nog een belangrijke activiteit, namelijk de Mac Kroket voor An. En doe het maar, want er is niet veel waarover gezeurd wordt, maar de Mac Kroket gaat erin bij het binnen komen van het Vaderland en bij het naar buiten gaan van het Vaderland. Precies op de grens begint het te regenen. Niet langer dan een kwartiertje. Op de temperatuur heeft het geen uitwerking. Het blijft rond de 30 graadjes. Op de Duitse Autobahn is het rustig, er rijden geen vrachtwagens. Op de NKC app zoekt ik bij de koffiepauze een camperplaats uit. Het wordt Melsungen, ten zuiden van Kassel. In de buurt van Kirchberg, waar wij in 1978 met familie en vrienden in ijzige kou en veel sneeuw een wintervakantie doorbrachten. Het was minus 20 graadjes en bij het uitkloppen van mijn net nieuwe kokosmat brak deze in stukken. De auto, onze eerste nieuwe, een simca 1100, deed prima starten bij deze kou. Menig Mercedes lukte dat niet. Vanavond geen drie gangen menu, maar een heerlijk blikje Leberknödel Suppe, met een volkoren bruine boterham. Om toch een paar km in de benen te krijgen doen we daarna een City Tour te voet. Het is een prachtig mooi oud centrum met vele Fachwerk Häuser. Bij terugkomst wacht nog wel de vaat. Die is nog niet gedaan.

1. Ria van Haften:
    12 juni 2017
    Hele fijne vakantie, goede reis en gezond weer terug.
  2. Johannes en Lucia:
    12 juni 2017
    Na Noorwegen, op een schip, nu veel plezier in de camper.
  3. Wim:
    12 juni 2017
    Ja ja alweer. Dat doet maar!!!
    Fijne vakantie.
  4. Ab en Trudy La Croix:
    12 juni 2017
    Ik dacht dat we alleen een verhaal kregen over een boottochtje, maar dit gaat toch wel degelijk op een reisverhaal lijken.
    Veel plezier in de Baltische Staten, en houd ons vooral op de hoogte.
    Ab en Trudy.
  5. Broer Aart:
    13 juni 2017
    Fijne vakantie en kom heelhuids terug.
  6. Louwra:
    13 juni 2017
    Ja ja dat was ijzig koud. Maar een heerlijke sauna misschien iets te heet.