De overgang, zaterdag 10 juni

11 juni 2017

Om vijf uur hoor ik kloppen op de deur. Lia roept ons: we zijn de Hoek al gepasseerd.

Snel in de broek en het dek op. Het wordt net licht. Prachtig glijden we de Nieuwe Maas door. Om precies kwart voor zeven liggen we vast bij Hotel New York, ons startpunt wat nu het eindstation is. De ontscheping is perfect georganiseerd, zoals de hele logistiek aan boord. Ik zou bijna zeggen: Deutsche Gründlichkeit. Om 8 uur staan we bij de watertaxi, die dus eerst om 9 uur begint. De meisjes gooien hun charme er tegen aan. En ja hoor, om kwart over acht varen we weg, naar Pernis. Na een Hollands bakkie bij Willem en Lia, moet het er toch van komen. We nemen afscheid, zetten de koffers achterin de camper, starten de motoren, wat gelukkig soepel verloopt en toeren, veelal in gedachten, naar Breda. Het was goed, gezellig, indrukwekkend, lux, kameraadschappelijk, koud, vermoeiend, fantastisch eten en ontiegelijk veel trap lopen. Wie beweert dat cruisen niets doen is, heeft het aan de foute kant. In die 14 dagen hebben we 91,1 km gelopen. Dat is mooi 6,5 km per dag! Nou ga ik ook dat rollend materiaal wat beter begrijpen. En dan de uitstapjes aan de wal. Moet je ook lopen. Een beetje conditie heb je wel nodig aan boord. Morgen ga ik de weegschaal testen, vandaag nog niet. De rest van de dag, meest bij Ivo voor de deur, wassen, drogen, koffers leeg, busje vol, boodschapje en nog eens wassen en drogen en ff. bij mijn broertje en schone zus gedag zeggen. Altijd gezellig en binnen één minuut discussie over van alles en nog wat. De overgang van schip naar camper gaat erg snel. We hebben heel wat moeten schakelen in ons bestaantje, dus roepen we: wir schaffen dass! Vanavond een lekkere loempia. Die zit er de komende tijd niet meer in.

1. Ingrid:
    11 juni 2017
    Wat is het leven toch goed.
    Nogmaals goede reis en genieten doen jullie toch wel.
    Was een zeer leuk reisverhaal ook een gave die nog niet ontdekt was.
    Luitjes het gaat je goed en een prachtige vakantie wensen we jullie.xxx
  2. Lia en Willem:
    11 juni 2017
    Het was inderdaad een fantastische cruise geweest met vele hoogtepunten. Toppie om met zulke vrienden op reis te mogen zijn. Een belofte hebben we waargemaakt, bitterballen.........
  3. Martin:
    11 juni 2017
    Was wel een hele sportieve reis zeg, als ik weer wat af wil vallen doe ik ook een cruise, alhoewel er is ook wel wat verorbert Haha. Goede reis met de camper en vergeet geen boodschappen te halen, moet je nu zelf doen hoor
  4. Ab en Trudy La Croix:
    12 juni 2017
    Fijn dat jullie genoten hebben.
    Groeten van TrAb