Honingsvag, NORDKAPP zondag 4 juni

7 juni 2017

Dat is inderdaad vroeg op vandaag. Om half zeven gaat de wekker en precies 8.10 uur melden bij Showroom dek 5. Buiten staan 21 bussen te wachten. Wij krijgen nr. 19 opgeplakt. Via een Sami souvenir punt, waar we 10 minuten gelucht worden om foto's te nemen van een mos etend rendier, rijden we naar de Nordkapp. Grazende rendieren zien we ook veel om ons heen. Ik ben verbaasd hoe goed de wegen zijn. Ook met de camper rijd je vandaag de dag tot aan de kaap zelf. En dat doen er velen. We hebben geluk met het weer. Niet dat de zon schijnt, maar het is helder. Een half uur later is het mistig en zie je vrijwel niets meer. Tevens zijn we de eerste bus, dus dat zit ook wel snor. Bij de bol gaan we met 2 enthousiaste Feijenoord supporters op de foto. Het is wel koud en er is veel wind. Na een aantal te dure souvenirs gekocht en een WiFi kwartiertje gaat de bus terug naar de boot. Er ligt nog veel sneeuw om ons heen. Op vlakke stukken zeker nog een meter. Vlak voor de aanlegsteiger staat een houten raamwerk met een net er om heen. Aan alle stokken van het raamwerk, van zeker 10 meter lang en 3 meter hoog, hangen aan touwtjes grote vissenkoppen. Ik kan niet bedenken waarvoor dit is. De lucht van vis dringt wel diep door in je neusgaten. We varen om 18.00 uur de zee weer op. Niet langs de kaap zoals gepland, want, zo bericht kapitein Mateboer ons, er is windkracht 6 op zee, met een golfslag van 2 tot 2,5 meter. Dan is het beter niet te dicht op de kust te varen. Wij hebben geen bezwaar! Dat wordt lekker wiebelen vannacht. Na het diner zien en horen we met live muziek, een BBC serie van Extreme Worlds. De nacht begint eerst na de late filmvoorstelling, Bitter Harvest. Morgen en overmorgen varen op zee, richting Alesund en de Geirangerfjord.

1. Ingrid:
    8 juni 2017
    Blijft leuk om het te lezen.
    En jullie kunnen je wel bezig houden ik denk dat het niet mee valt om alles uit handen te geven met zo,n reis.
    Dan ga je denk ik als het langer zou duren je camper missen.
    Nou geniet noch maar even mooie foto,s. Liefs W&I