Naar Litouwen, zaterdag 17 juni

18 juni 2017

Polen, Suwalki - Litouwen, Rudiskes   220 km

Vanmorgen is het fris en nat. Voor we vertrekken lopen we over een giga grote markt hier vlakbij. Leuk, druk en gezellig. Daarna gaat het richting Litouwen. Het landschap is heuvelachtig, veel bossen en meren. Polen was voor ons tot nu toe enigszins deprimerend, maar wel opvallend schoon. De ooievaars zijn in Polen niet te tellen. Dagelijks zien we tientallen nesten met jongen. Het stadje Druskininkai, inmiddels in Litouwen, aanbevolen door de NKC begeleiding, valt een beetje tegen. De Russisch Orhtodoxe Kerk is een bezienswaardigheid die het bezoek aan dit stadje nog enigszins de moeite waard maakt. We rijden door naar een park waar tientallen standbeelden uit de Sovjettijd verzameld staan. De Lenins, Stalins en andere sovjetleiders staren je in tientallen aan. Compleet met socialistische marsmuziek en wachttorens biedt dat een sfeertje uit de periode voor 89. Bij de uitgang barst er een geweldige onweersbui los. We rijden voorzichtig weg voor het laatste stuk naar de camping, nog ruim 100 km. De Nederlandse campingbaas, bekend van "Max maakt mogelijk", zet ons in een grote kring op de grote veld.

1. Martin:
    18 juni 2017
    Leerzaam allemaal hoor, geweldig!
    Hier issuthot man
    We wachten het volgende verhaal weer af, leuk hoor !!