Op naar de Meteora kloosters, dinsdag 29 mei 2018

Griekenland, Kastoria - Griekenland, Kastraki camp Vrachos.   139 km

Nog nooit heb ik 60 km op een Autobahn gereden waarin slechts 12 auto’s ons voorbij rijden. By the way, wij zelf passeren niemand, wat met een slaapverwekkend gangetje van 90 km ook nauwelijks mogelijk is. Sommige verkeersborden die we tegenkomen zijn ons niet duidelijk. Een met een halve auto en een mooi kunst geschilderd bord zijn ons vreemd. Wel staan er tig borden met waarschuwingen voor loslopende beren. We zien ze niet. Onze koffie pauze is ook zeer rustig op een parkeerplaats waar één vrachtauto staat en er nog een snelle plaspauze plaatsvindt door 7 volwassenen die uit een klein autootje kruipen. En dan kom je nog een bord tegen dat dit mogelijk gemaakt werd door de EU! Je komt wel snel op je plaats van bestemming op deze manier van rijden. Had ik toch beter de TomTom moeten instellen. Na hierna toch nog een stuk binnendoor op een z.g. B weg door een schitterend landschap, komen we vroeg in de middag op camping Vrachos aan de voet van de Meteora kloosters, die op rotspunten gebouwd zijn. Die gaan we morgen bezichtigen is de planning. Vanmiddag neem ik een duik in het zwembad waarvan uit de rotsformaties goed te zien zijn. Er staan vooral Engelse, Franse, Duitse en Nederlandse gasten, also goed internationaal. Tegenover ons een grote Engelse Carthago met een kerel die de hele avond zijn poes aan het kammen is. A very strange guy.

1. Ger Timmer:
    Mooie poes?
  2. Gert-Jan Stolk:
    Licht grijs!
  3. Ab La Croix:
    1 juni 2018
    Een man met een poes: a very strange guy indeed.