Op de Noordzee, de Noordzee, vrijdag 9 juni

10 juni 2017

Slecht geslapen. Ook dat kan gebeuren. Het is mij niet eigen. Ik slaap eigenlijk altijd prima. Ik denk het te weten. Gewoon te veel gegeten. Een gevaar dat hier iedere dag op de loer ligt: beheersing van eetlust! Vanmorgen dus niet meer dan een yoghurttje. Om 10 uur een 5 km loop, de On Deck For a Cause, om wereldwijd kankeronderzoek te ondersteunen. Vanaf 2007 wordt deze actie op iedere cruise gedaan op alle schepen, wat tot nu toe $5.000.000 heeft opgeleverd. Willem en ik lopen fier mee. De meisjes moedigen ons aan bij iedere passage en dat is 10x. Hierna kijken we achter de schermen bij de Showroom At Sea. Leuke mensen die graag onze vragen beantwoorden. De activiteit die dan op ons programma staat is koffers pakken. Met een beetje meer spul een hele toer. Vanmiddag ook de fooien bijdrage aangepast. Er wordt dagelijks €13,50 p.p. aan vaste fooi verrekend. Dit kun je op de laatste dag aanpassen. Willem weet dat, also doen we dat. Die kennis wordt echter niet gedeeld met de passagiers. Je moet het maar weten! Zwak puntje. We geven een enveloppe met euries aan onze vaste hut medewerkers en bediening in het restaurant. In de shop nog het eea gekocht. Vandaag voor weggeefprijzen. En daar is het dus voor. We staan voor het einde van de cruise, kijken nog naar een show en doen de laatste dingen in de koffers, die voor 24.00 uur in het gangpad moeten staan. Het was een fantastische ervaring die altijd in ons geheugen gegrift zal blijven. Een snelle herhaling zit er niet in. De camper trekt iets harder. Het publiek op het schip heeft niet alleen een veelal 70+, maar ook een reisinstelling die wat anders ligt dan de onze. Het is meest consumeren wat wordt aangeboden. Is leuk, maar niet te lang.

1. Martin:
    10 juni 2017
    Geweldige cruise in ieder geval met mooie verhalen, nu dan het echte werk met de camper
  2. Jack & Bea:
    13 juni 2017
    Lieve vrienden, wat een mooi verhaal de afgelopen 2 weken en zo te lezen een hele mooie ervaring. Nu op in de richting van de Baltische staten. Veel plezier en we blijven jullie volgen.