Pittoresk Kosmas, vrijdag 8 juni 2018

Griekenland, Leonidio - Griekenland, Gythion    82 km

Bij het slapen gaan gister avond waren we inmiddels twee huiskatten rijk, bij het ontwaken heden morgen zitten er inmiddels vier katten onder de camper. Een beetje erg honger hebben ze wel, getuige het oude brood met water dat in enkele seconden opgepeuzeld wordt. Ze zullen het verder met nieuwe kampeerlui moeten doen. Wij rijden vanmorgen door alweer mooi en ruig gebied, hier en daar bewerkt, naar 1150 meter n.a.p., naar het schilderachtig dorpje Kosmas. De weg er naar toe is niet direct geschikt voor auto’s met caravan. Hier en daar is het nogal smalletjes. Op het kerkplein staan vijf eet en drink cafeetjes. Nu nog erg rustig, maar het is pas koffietijd. We zitten net aan de koffie of Max komt aangelopen en gaat gemoedelijk voor An onder de tafel liggen. Als we daarna nog een kleine dorpswandeling maken en dure honing kopen van een oude oma, loopt meneer gezellig met ons mee. De dagtocht gaat weer richting zee, dus we dalen en dalen tot zee niveau. We zien weer veel sinaasappelbomen, waar vaak de sinaasappels al op de grond liggen. Hier in de buurtsuper koop je de lekkerste sinaasappels voor 50 eurie centjes per kilo. Ik kijk, en fotografeer, een prachtige cactusplant. Net te groot om mee te nemen. In Skala eten we een broodje kabab, rijk versiert met tomaten, augurk, kip en frietjes. We investeren hier ook in nieuwe slippers. Onder de oude Bali slippers zit een cm vieze moerbeivruchtjes. Niet te verwijderen! Onderweg halen we de 33.333 km op de teller, op onze 30ste dag van deze reis en slapen we vannacht voor de 222ste keer in deze camper. Aan de kust, vlak voor Gythion, bekijken we de door de NKC aangegeven camperplaats bij een scheepswrak. Niet druk, douche op het strand, taverne naast de staanplaatsen, also prima.

1. Martin:
    8 juni 2018
    Fijn dat alles goed gaat en jullie het naar de zin hebben, top!!!
    Hier lekker bezig en van de straat, “de berg” bevalt nog goed en Henk is ook druk met van alles en nog wat. Kortom, we vermaken ons prima 👍
  2. Louwra:
    8 juni 2018
    Leuk dat Max erbij was. Nemen jullie hem mee? ( grapje).
  3. Marijke van der Wenden:
    9 juni 2018
    Prachtige cactusplant en en leuk opstap cruisebootje aan het strand!