Naar Polen

14 juni 2017

D, Jena - PL, Poznan   523 km

Voor vandaag staat er voor camper begrippen een iets langere rit op het programma. Je moet af en toe wat kilometers maken om ergens te komen en....... we mogen niet te laat bij de NKC collega's zijn donderdag ergens in oost Polen. Vandaar een eigen ontbijtje en niet bij Karin en Winni, om op tijd verder te rijden. Na een stuk binnendoor de Autobahn op richting Berlijn en daar rechts af richting Warschau. In Duitsland is het druk en er wordt veel aan de weg gewerkt. Also regelmatig een stuk file. De weg in het Poolse deel is prachtig aangelegd en onderhouden. Tot aan Poznan is het een tolweg. Met 10 euries valt dat best wel mee. We zoeken de enige camping hier in de buurt, bij een boer in the middel of nowhere, in de buurt van Poznan. De douche is naatje, afwas gelegenheid is niet aangesloten, het is niet schoon, maar het gras is groen en WiFi werkt perfect. Vier campers overnachten hier. Een avond wandeling verschaft nog enige beweging. Morgen wordt het mooi weer, vandaag komen we niet boven de 18 graadjes. In Reisach vallen de mussen van het dak met 32 graad.

1. Martin:
    14 juni 2017
    Nu even wat afgekoeld met een buitje in Reisach, gisteren inderdaad bloedheet. Een hele goed reis en rustig aan hoor in poland