Regen en onweer, vrijdag 15 juni 2018

15 juni 2018

Griekenland, Katakolo - Griekenland, Killini.   53 km

Dat is lang geleden. Opstaan en tegen een bewolkte lucht aankijken. Om half negen komt op de opengevallen plaats voor de camper een zeiljacht met NL vlag binnen. We raken aan de praat met mevrouw over een Oostenrijks vlaggetje wat in de mast wappert. Het wordt een interessant verhaal van een Oostenrijkse man met Nederlandse vrouw die de afgelopen 10 jaar de wereld rond gevaren zijn. Zo word ik wat wijzer hoe het leven aan boord over zo’n lange periode plaatsvindt. Wel moet ik mevrouw de plank naar boord over helpen als het hard begint te regenen. Het regenen gaat iets later over in een hoosbui met mooie lichtflitsen en donderslagen. We besluiten bij een volgende haven, waar veel ferry’s voorbij komen, een staanplaats te zoeken. Hier is het minder gezellig dan in Katakolo, maar dat komt wellicht tevens door het regenachtig weer de hele dag. Tussen de buien door bekijken we van nabij het chaotisch laden en lossen van een grote ferry. Nog een paar dagen dan zijn wij zelf aan de beurt. Tegen de avond gaan we aan de kade staan, waar het manvolk heftig discussiërend tegen elkaar aanpraat. Er is echt geen woord van te verstaan. Sommigen stappen in hun mini vissersbootje en varen de zee op. De ferry’s varen nog steeds af en aan. Een gezellige drukte hier vanavond.