Souvenirtjes dag, donderdag 14 juni 2018

14 juni 2018

Griekenland, Olympia - Griekenland, katakolo.   38 km

We gaan het vandaag rustig aan doen. De camping is aardig, maar niet om langer te blijven. We zien wel waar we slapen, de richting is natuurlijk naar de zee. De eigenaresse van de camping komt uit Athene, heeft het van haar vader overgenomen, die de camping als hobby had gekocht. Voor haar best lastig hier te leven in een kleine vreemde gemeenschap. Dit vertelt ze mij, nadat ik haar vraag over onze afkomst en camper uit Oostenrijk, heb uitgelegd. Nog snel een duik in het zwembad en we rijden richting zee. Het is inmiddels 12.00 uur. Beneden in Olympia is het knetter druk. Tientallen bussen hebben hun toeristen afgeleverd. Waarom weten we niet, maar gisteren was het veel rustiger. An wil voor enkele souvenirtjes de mainstreet nog even doorlopen. Aldus gedaan, met succes. Dan toch echt naar zee rijden, waar we dit keer moeilijk een geschikte plaats vinden. We rijden een stukje over het strand en komen in Katakolo, waar twee cruiseschepen aangemeerd liggen. Het dorp is één groot souvenirtjes paradijs, dus, nadat we de camper bij de jachtboten hebben geparkeerd, gaan we weer op souveniertjes jacht. Alweer met succes, want er wordt het e.e.a. ingekocht. Ik ga meestal voor de zeepjes en An voor de shirts. In de camper hebben we goed zicht op een aantal boot manoeuvres van aankomende jachten. Het parkeren van een camper gaat toch wel wat makkelijker dan wat we hier zien. Een aantal verkopers proberen langs de jachten hun waar aan te prijzen. Wij zijn ook aan de beurt en kopen een doosje aardbeien. Het is ook nog feest vandaag: Jeroen en Jolanda trouwen! Van harte gefeliciteerd. Het geeft een goed gevoel dat we een hele klein beetje aan dit heugelijk feit hebben bijgedragen.

1. Joke en Frank:
    14 juni 2018