Regen en zonneschijn, woensdag 16 mei 2018

16 mei 2018

Kroatië, Plitvice - Kroatië, Biograd.   166 km

Droog, maar kil, buiten is het 8 graadjes, zo begint de dag. Zo fris, dat ik half slaperig vannacht om vier uur de kachel met enige moeite heb opgestart. Eerst om 11 uur rijden we de camping af. We vermijden de tolweg en rijden over de Crnopac pas richting Zadar. De omgeving is prachtig. Heuvelachtig, steenachtig, groen met veel boombosjes, hier en daar perceeltjes met steenmuurtjes afgezet. We zien er helaas te weinig van, omdat het pijpenstelen regent vanaf een uur of half 12. Het is nog steeds niet warmer dan 8 graadjes. Dichterbij de kust knapt het op en zien we de zon weer. We houden halt over een brug met mooi uitzicht.  Bij Zadar doen we inkopen bij een super groot modern winkel centrum en rijden zuidwaarts richting Sibenik. De geplande ACSI camping waar we willen overnachten is dus helemaal niets! We rijden een stuk door en belanden toevallig op een grote nieuw gerenoveerde camping, Kamp Crkvine, waar nog hard gewerkt wordt om voor de zomer veel gasten te ontvangen. Er staan nu in totaal drie gasten. Het nieuwe toiletgebouw is fantastisch mooi en doordacht gebouwd. Alleen de “vrouwen” is open, dus saampjes onder de douche. Het weer is gelukkig opgeknapt. We zitten nog een uurtje in de zon, zien twee watervliegtuigen landen en weer opstijgen en kijken naar een zwanenparingsdans. Zeer interessant, dat zie je niet iedere dag.

1. Joke en Frank:
    16 mei 2018
    Wat een romantische afsluiting van deze kille dag, daar wordt je weer warm van.
  2. Aad en Joke de Gans:
    17 mei 2018
    Jammer dat het zo koud is !Hebben wij het beter hier in Denemarken,25 graden.mar toch veel plezier!