Start NKC reis

15 juni 2017

Polen, Warschau - Polen Mragowo   226 km

De camperplaats afgerekend, rijden we nog 20 km naar het noorden voor het stadse overgaat in het landelijke. Alle winkels en bedrijven zijn dicht. Wat is er aan de hand op deze donderdag. Het is Fronleichnam, of te wel sacramentsdag, ontdekken we in de agenda. We stoppen bij een visvijver om koffie te drinken. Of we willen betalen. Nee dus. Na een half uur rijden we verder. Langs de kant van de weg zijn veel kruismonumenten versierd met linten vanwege de feestdag vandaag. In bijna ieder dorp is een processie gaande met de muziekkapel, kerkdienaars en familie met kinderen die de communie hebben gedaan. Allemaal witte engeltjes. Sommigen zien er niet uit, naar mijn mening dan wel natuurlijk. De muziek op de radio niet ook niet naar wat je noemt. We luisteren vandaag dan ook graag naar Ivan Rebroff en John Denver.  Muziek die we aan boord hebben dank zij de directie van OGW Records vof. De route van Warschau naar het noorden is geen toeristische. 200 km zien we geen caravan, camper of camping. Prima toch! Eerst 20 km voor de camping komen meer toeristen in beeld. Op 8 km van de camping, op een rotonde rijden kruisen onze Marokko vrienden ons. Wij van zuid, zij van west. Toevalliger kan het niet. Zoiets afspreken lukt evenmin. Also samen de laatste kilometers naar de camping gereden. Daar is het weer ff wennen aan zo'n groepsgebeuren. Er is een gezamenlijke maaltijd en drankje vooraf. De camping is prima. Een mooie stek voor een meertje. Het weer is prima vandaag. Half bewolkt, 22 graadjes.

1. Martin:
    16 juni 2017
    Mooi zo'n verslag, we volgen jullie op de voet, regelmatig evalueren we even met Laura en Henk hoe jullie reis verloopt. Ook hier sacrementstag in Reisach, niets van meegekregen want we zitten toch vast aan de berg, geen straf hoor! Alles onder controle, bloedheet dus veel drinken. Leuk dat jullie nog van de muziek genieten, moet maar weer is een nieuw stickie maken. Veel plezier en geniet lekker!
  2. Loes:
    17 juni 2017
    we genieten met jullie reis mee. Dank.
    Veel plezier