Stavanger, 29 mei

30 mei 2017

4.00 uur, je wordt wakker en je moet. We zijn nog op zee en het is al licht. 5.30 uur, het schip trilt een beetje. Even naar buiten kijken. We varen een fjord binnen. 7,30 uur, we liggen aan de wal in Stavanger. 8.30 uur, we nemen weer de trap van 3 naar 8, want daar is het Lido Restaurant met lopend buffet, met oneindig veel eet verleidingen. Ik houd mij voor dat er wel iets meer kan vanwege de vele trappen die wij lopen hier. Een weegschaal staat ons gelukkig niet ter beschikkingen in de hut. Na het ontbijt mogen we de wal op en wandelen met het boekje van Piëta de oude stad door. Bij Bückstar is WiFi en kan ik 2 verslagen op de reisblog zetten. We lezen ook een berichtje van Ivo dat NAC met 4-1 heeft gewonnen van NEC en dus terug keert naar de eredivisie en dat Tom Dumoulin de Giro heeft gewonnen. Dat zijn nog eens goede berichten! Om 14.00 uur moeten we weer aan boord zijn. De lunch wacht, also de trap op naar de 8ste. Als de trossen los gaan nog een verdieping hoger voor een schitterend uitzicht. Het waait hard en het is fris. Toch val ik even in slaap in een ligstoel op het achterdek. Na het diner alweer een film kijken. Het is 21.30 uur, film voorbij, eten voorbij, dag voorbij. Het is genoeg geweest vandaag.

1. Wout:
    30 mei 2017
    Leuke reis, veel eten zo te lezen. Wij vragen ons af, waar de camper is gebleven.
  2. Martin:
    31 mei 2017
    Het is gewoon topsport op zo'n schip man! Het is niet de bedoeling dat jullie afgepeigerd terug komen hoorveel plezier nog!