Trondheim, donderdag 1 juni

3 juni 2017

De zee wordt onrustiger naar mate we meer naar het noorden varen. Dat kan nog wat worden. Vandaag maar een keer eenvoudig ontbijten. Dat is dus een bekertje yoghurt  met graantjes. Daarna wordt het weer tijd voor een stadswandeling, dit keer door Trondheim. Een mooiere stad dan we ons voorstelde. De huizen op palen aan het water in het oude stadscentrum en gezellige overdekte winkelcentra waar het goed vertoeven is in deze barre kou, wind en regen. Iedere dag komt er een laagje kleren bij als we naar buiten gaan. Bij HM is prima WiFi. Dat is ook weer eens mooi. Ons bootje heeft moeite met loskomen van de kade, vanwege de wind. Alle beschikbare power is hiervoor nodig, begrijpen we later van de kapitein. Na een stuk varen in de fjord, gaat het de volle zee op, richting Hammerfest. Morgen is een zeedag, lees Ruhe Tag! We bellen nog ff met het Bredase thuisfront. Onze wegen scheiden zich zo ver als mogelijk voor de komende weken. Vanavond om 23.00 uur is er The Filipino Crew Show. De "Showroom At See" zit hartstikke vol, dus een uurtje sta werk. Het is de moeite waard, alhoewel niet alle dansers de pasjes goed kennen. Het speciale drankje is in ieder geval prima te drinken. Om een uur of 1 is het bedtijd. Het is nog licht buiten. Tussen 2 en 4 is het een beetje schemerig, maar het wordt hier niet meer donker