Zeedag, vrijdag 2 juni

3 juni 2017

Eerst om 9.00 uur gaan we aan het ontbijt. We hebben immers de tijd vandaag. Dit keer a la carte in het restaurant. Het valt een beetje tegen. De keuken mag vandaag bezichtigd worden, wat veel gasten dan ook doen. Een soort extra grote internaat keuken. De bakkerij ruikt natuurlijk geweldig. Hier worden vele zoete broodjes gebakken. Een zakje friet is onze lunch, met Willem een beetje sjoelen, koffie drinken, een fles Merlot proberen, naar de presentatie "wat te doen de komende dagen" en het vragenuurtje met de kapitein, zijn de volgende activiteiten. Hierna in de nette kleding voor het diner. Het is gala dag. Voor de nodige beweging nog wel het dek een paar keer rond. Naast de vele lopers die dit regelmatig doen, valt het percentage Henry Dunant wel op. Er rijdt en rolt hier heel wat rond. Ik heb al een keer een oude baas bijna omver gelopen door zijn stok weg te schoppen. Het liep gelukkig goed af. Kinderen zijn er niet aan boord. Het is gemiddeld 70plus. 800 Nederlanders, 500 USA klanten en nog wat ander volk. Bij het diner de peperpotdeksel in mijn amuse, een soort koude spinazie soep, laten vallen. Na het diner naar een schitterende show met Ierse muziek. Die zingende, dwarsfluit en piccolo spelende juf, genaamd Kaitlyn Carr, zou een optreden bij André Rieu's band niet misstaan. Een spannende drama/avontuur film maakt de dag compleet. Ik zie in één week meer films dan de afgelopen 10 jaar. Het is 24.00 uur. We kijken vanuit onze hut naar de kust met prachtige rotsen, veelal bedekt met sneeuw, het is half bewolkt. Het schip gaat langzaam heen en weer. Dat wordt lekker slapen, toch

1. Ingrid:
    Nou luitjes,
    Leuk om dit zo mee te beleven.
    Je kon er op wachten niet staan bij een volkslied en nu een oudje laten schrikken.
    Nog geen zee benen?
    Het blijft bijzonder denk ik zo,n reis.
    Wensen jullie beter weer geniet dan doen wij het ook.
    Je hebt weer een leuk lees verhaal voor ons.liefs W&I
  2. H & P:
    3 juni 2017
    Leuk om jullie zo te volgen. Het is een hele belevenis. Iets anders dan de camper. Nog vele fijne dagen toegewenst.
  3. Ellen Voskamp:
    3 juni 2017
    Gaaf Gert Jan & Annie wij zijn 2 jaar terug met de motor een rondreis door Noorwegen wezen maken. Leuk om te lezen zo. Nog veel reis plezier. Groetjes Peter en Ellen
  4. Louwra:
    3 juni 2017
    Alweer een leuk verhaal. We hopen dat het weer een beetje opknapt. Annie is natuurlijk helemaal blij met zoveel films.
    Lieve groetjes en geniet ervan dat doen wij met je verslag.
  5. Ab en Trudy La Croix:
    4 juni 2017
    Ziet er allemaal mooi uit Gert Jan en Annie geniet er maar van.
    Nog bedankt voor de kaart.
    Wij zijn na bijna 8000km reizen weer heel terug van 6 weken Griekenland.
    Groetjes TrAb
  6. Martin:
    4 juni 2017
    Gewoon topsport zo een reis, leuk hoor! Wij gaan woensdag weer buffelen op de camping! Gewoon omdat het kan! We houden jullie in de gaten