Naar de zee, donderdag 31 mei 2018

31 mei 2018

Griekenland, Kastraki - Griekenland, Igoumenitsa.    240 km

De tolweg gaan we vandaag weer mijden. Na een kort bezoek aan het plaatsje Kalambaka, vlakbij Kastraki, rijden we richting westwaarts, naar zee. Het is een pracht weg door het zeer bezienswaardig natuurgebied Pérama. Wel blijven opletten voor veel stenen die op de weg liggen, koeien en schapen op de weg, loslopende honden en katten, hagedissen en slangen. Helaas vernietig ik onderweg twee hagedissen en een slang. Na 32 graadjes koelt het op 1700 meter af naar 21 graad. Dit loopt dan weer op naar 30 op 300 meter n.a.p. Na dit natuurgebied bij het dalen rijden we plotsklaps op de Autobahn door talrijke tunnels van kort tot enkele km lang. Na 20 km kost ons dat €1,20! Also snel weer de B weg opzoeken. Opeens roept An “kijk uit!”. Ik sta snel stil. Waarom stop je vraagt An verbaasd. Je zegt kijk uit, roep ik. An: wel nee, ik zeg: hoe gaat het met je kuit en niet: kijk uit (voor enkele dagen heb ik een spier in de kuit verrekt). Ik lijk warempel wel op Ome Henk! Na nog 80 km komt de kustlijn in zicht en krijgen we het eiland Corfu in beeld. Een stukje zuidelijker is camping Elena Beach. Klein en vol, we zijn niet direct begeistert. Morgen zien we verder, voor vandaag is het goed.

1. Louwra:
    31 mei 2018
    Begin je nu al doof te worden?
    Niks erg hoor het zorg meestal voor hilarische momenten.
  2. Janny de Winter:
    1 juni 2018
    Een verrekte spier, doof, het moet niet gekker worden 😲😄🤣!
  3. Henny Theelen Mols:
    1 juni 2018
    Wat een komisch verhaal Gert-Jan. Er zijn speciaalzaken waar de apparaatjes kunt kopen voor die verrekte spier? Misschien kan Henk jouw wel een tip geven. Haha.
    Mooie reis verder en kijk uit!!! Groetjes aan Annie.
  4. Janny de Winter:
    4 juni 2018