De zon schijnt de hele dag! Maandag 10 juli

10 juli 2017

Estland, Toila

Geen wekker, er is geen programma vandaag. Om 8 uur ben ik klaar wakker en schrijf het verslag van gisteren. Het is nog rustig om ons heen. De plaats waar we staan is zonder enige privacy. We staan met 22 campers op een veld van 28 x 50 meter en dan te bedenken dat onze camper de op een na kleinste is. Maar het is mooi weer. De eerste dag sinds we met de "Rotterdam" vertrokken een hele dag mooi weer met volop zon. Uiteraard is het ook wasdag vandaag. Bij iedere camper hangt de was buiten te drogen. De koffie drinken we lekker buiten in de zon, een smeermiddeltje moet er zelfs aan te pas komen op de blanke huiddelen. Vanmiddag lopen we nog even naar de zee en het kleine haventje van Toila. Aan het water zitten wat mensen, maar het is erg rustig. Terug lopend naar de camping lopen we langs een Duits kerkhof waar 2000 militairen begraven liggen, die hier in de oorlog zijn gesneuveld. In totaal gaf het hier 10.000 doden te betreuren. De rest van de dag blijft alles kalm verlopen. Een heerlijk soepje maakt de dag compleet. Morgen gaat het langzaam richting Polen.

1. Louwra:
    10 juli 2017
    Weer een prachtig verhaal en een prachtige foto van jullie beide. Nog een mooie reis en fijn dat het eindelijk beter weer is. Groetjes