Reisdag door Caprivi Strook

25 oktober 2023 - Bagani, Namibia, Namibië

Woensdag 25 oktober 2023. Reisdag door Caprivi Strook

Dag 19. Katima Mulilo, Namibië - Bagani, Namibië.      230 km.  Totaal: 3507 km                                                                                                               Een uitdagende warme dag met iets boven de 40 graadjes.

Even koud douchen voor we vertrekken lijkt en is ook heerlijk, maar na vijf minuten voelt het alsof je niet heb gedoucht. We rijden vandaag door de Caprivi strook naar het westen. De dorpjes langs de weg hebben het typisch Afrikaanse beeld, zoals we als westerling aan Afrika denken. Ronde lemen hutjes met rieten daken, hier en daar afgezet met een houten omheining. Veel vrouwen lopen met kinderen op hun rug met vaak nog een zak of tas op haar hoofd. Ik vind het te gênant hier foto’s van te maken. Er zijn een aantal politie controles onderweg met zeer vriendelijke beambten, die wel veel willen (of moeten) vragen. Auto kenteken, van waar, waar naar toe en rijbewijs nummer. Alles wordt genoteerd en rijden maar. Het park, Bwabwata National Park, waar we door heen rijden is een lange rechte weg, waar weinig is te zien. Welgeteld één olifant en een bromvogel. En af en toe een zanderig dorp met meest vrouwen en kinderen die onderweg zijn. Het is de enige weg naar het oostelijk deel van de Caprivi strook. De camping ligt aan de Okavango rivier. Gelukkig met zwembad, maar een slecht werkend WiFi. In de nacht oppassen voor krokodillen en nijlpaarden. Die kunnen uit het water komen, de camping op. Met 12 campers delen we één zekering, also geen airco gebruik. In de Choppies Supermarkt, in Divundu, kopen we aardappels. Daar hebben we nu echt trek in. Met iets dat op een balletje gehakt lijkt met een blikje gemengde groeten, smerig lekker. Het is alleen snikheet hier. En dat blijft het vanavond ook nog. We vieren deze gedenkwaardige dag met Werner, Brigitte, Ernst en Christa met een heerlijk koud biertje. Voor An een witte wijn. Morgen is de eerste echt vrije dag. Nou ja, om half vier is er nog een boottochten over de Okavango rivier. Ik geef mijzelf een vrije schrijfdag morgen.