Dag Syros, hallo Mykonos

21 april 2024 - Mykonos, Griekenland

Zondag 21 april 2024.      Dag Syros, hallo Mykonos

Dag 24.      Syros, Cycladen - Mykonos, Cycladen.           4 km.     Totaal: 1931 km

Prachtig weer, windig, veel zon, rond 21 graadjes.

Veel kilometers rijden we voorlopig nog niet. Niet meer dan 4  vandaag. 2 naar de boot, 2 van de boot. Zelfs het vaarschema verloopt bijna vlekkeloos. Alleen verrassend dat we via Tinos varen, maar heerlijk aan dek zittend is dat helemaal prima. In Mykonos stad staan we op een grote parkeerplaats aan zee, waar overdag en ‘s nachts nauwelijks auto’s staan. Het stadje heeft met al die witte huisjes met platte daken een aparte, maar zeer gezellige sfeer. We lopen langs de boulevard en door de smalle steegjes met vele boetiekjes, restaurantjes, winkeltjes en barretjes. Niet breder dan 2 meter breed met trappetjes naar boven en beneden. De nodige kapelletjes en kerken zijn er natuurlijk ook. Het ziet er allemaal niedlich schattig uit. Echt opvallend dat ieder eiland van de Cycladen een compleet eigen karakter heeft. We hebben er even op moeten wachten, maar vanavond is het zo ver: een prachtige zonsondergang met een ferry boot die net voorbij komt. De 15 Pro maakt er een schitterend plaatje van. Morgen hebben we een dag excursie naar Delos, daar waar volgens de Griekse mythologie Apollo werd geboren en vereerd. Nu is het een groot archeologisch openluchtmuseum met mozaïeken en ruïnes.

1. Lia en Willem:
    21 april 2024
    Mooie foto’s….
  2. Nettie:
    21 april 2024
    Prachtig weer ..
  3. Mike:
    22 april 2024
    Tinos, mooi, daar ging onze huwelijksreis heen. Mooi hoor

Jouw reactie